وحشت «کاندولیزا رایس» از ظهور نظام چند قطبی در جهان؛

سلطه جهانی آمریکادرخطراست/تهران اتحادنیرومندبامسکووپکن تشکیل داده

سلطه جهانی آمریکادرخطراست/تهران اتحادنیرومندبامسکووپکن تشکیل داده

«کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوره جورج بوش پسر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز از تشکیل ائتلاف نیرومند روسیه، چین و ایران برای شکست سلطه جهانی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جورج بوش پسر» از شکل گیری نظم نوین جهانی ضد نظام تک قطبی به سرکردگی آمریکا در جهان ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری روسیا الیوم شامگاه چهارشنبه گزارش داد که کاندولیزا رایس، مشاور امنیت ملی در دولت اول جورج بوش پسر و وزیر خارجه در دولت دوم وی درباره شکل گیری مثلث نیرومند روسیه، ایران و چین ضد هژمونی آمریکا در جهان هشدار داد.

رایس در مصابحه تلویزیونی با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به پرسشی درباره «تهدیدات پیش رو از سوی مسکو، پکن و تهران» گفت: «روسیه، چین و ایران ائتلافی (نیرومند) تشکیل داده‌اند تا ایالات متحده آمریکا را با اعمال فشار از جایگاه جهانی کنونی خود خارج کنند.»

کاندولیزا رایس افزود: «دولت‌های روسیه، چین و ایران با ائتلاف کنونی خود در پی ایجاد وضعیت دشوار برای ایالات متحده آمریکا و خارج کردن آمریکا از رهبری بین المللی هستند.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا در ادامه با تکرار سیاست‌های ایران ستیزانه کاخ سفید گفت: «ایران دشمن ایلات متحده است.»

سیاستمدار جمهوریخواه و جنگ طلب آمریکا در ادامه به گرفتار شدن کاخ سفید در باتلاقی از تهدیدات فزاینده اذعان کرد و از «قدرت نظامی و اقتصادی فزاینده چین» به عنوان یکی از تهدیدها نام برد.

کد خبر 6252422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha